zondag 18 januari 2009

ding 5 deel 2

Deze zondagmiddag weer geoefend met RSS feeds toevoegen en tabs aanmaken. Ik heb wel verschillende keren moeten zoeken hoe ik een tab aan moest maken maar begrijp het idee van dit kaartenbakje nu wel. Het toevoegen van feeds is een heel ander verhaal. Zolang er een RSS symbool aanhangt op de eerste pagina dan lukt het nog wel. Maar, o wee, als er geen directe RSSfeed naar een vervolgpagina is dan moet het met een direct internetadres. Dit staat wel beschreven maar uitvoeren en begrijpen is iets anders. voorbeeld: Ik wilde de feed van de webwinkel "hipvoordeheb" toevoegen aan mijn pagina.
Op de inlogpagina stond wel een RSSsymbool maar na dat toegevoegd te hebben gaf het systeem dat er dus niets achter zat. Nadat ik op deze site doorbladerde naar de nieuwe dingenpagina heb ik het volledige internetadres van die pagina ingevoerd bij RSS toevoegen en nu werkt het wel.
Uiteraard heb ik dit niet allemaal zelf verzonnen maar met de nodige assistentie van mijn partner zijn we er uit gekomen.

1 opmerking:

  1. Hartstikke goed. Is ook helemaal niet erg om hulp te vragen, soms werkt dat juist fijner om dingen beter te begrijpen.

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen